Flytt historia

Scjheenaa!!!

Ska försöka att vara så flitig som att blogg once a day...får se hur länge det håller i sig hehe skulle behövas för igår när jag logga in tog det mig evigheter innan jag kom på lösenordet haha!

Som jag nämnde i förra inlägget så hade jag problem innan jag fick flytta in här i min lägenhet.

Kom till Luton den 2 october och det var planerat att jag skulle bo hos Linda och Emilio i några nätter tills jag hittat mitt eget. (Fanns inga lediga studentlägenheter)
Första & andra dagen gick jag & Rukky runt och prata me olika fastighetsbyråna.
Tredjedagen kom mamma till London =).

På måndagen gick vi på en visning (den jag bor i nu). På Tisdagen blev det två visningar och den första var rakt av ett rått hål!! Jag, mamma och Rukky gapskratta när mannen som visade oss den prata gott om den.."It is a wonderful view, look for yourself" & utsikten var ut på en parkering?! Jamenvisst är det en jätte fin utsikt haha not. Han la även till att den låg så bra till eftersom den låg 300m ifrån deras kontor.Den andra lägenheten var i samma skick som denna jag bor i nu men tredubbelt så stor och de hade ekat där asså haha.
Anyhow.......när jag väl bestämmde mig för att ta den här i Action house (namnet på fastigheten) så var jag tvungen att ha någon som gick i borgen för mig eftersom jag inte jobbar och olyckligtvis så skulle pappa åka på tjänsteresa i 1½ vecka (problem 1)
Min storebror ställde upp och gjorde allt som de bad honom göra men tyvärr så blev han inte godkänd (problem 2) min fabror ställde då upp och blev också nekad (problem 3)
Det tog en jädrans tid för Haarts (agencyn) att kolla upp både min bror och fabror och nu hade det gått 12 dagar sen jag kom till Luton (14 oct).
Pappa kom hem den 21 october så det var bara till att vänta på honom eftersom det inte fanns någon annan som kunde gå i borgen för mig... 19 dagar hade gått sen jag kom. Pappa blev godkänd och det lova mig att jag skull få flytta in den 24 och den 25...blev inte så.
Alex kom till mig =)
Skulle få flytta in hela den veckan men de skyllde på de ena och de andra..så hela veckan alex var här fick vi sova hos Linda och Emilio då med...Vad skulle jag gjort utan dem?!

Den 31 october var det garanterat att jag skulle få nyklarna...men det var nå problem med värmen och varmvattnet så det skulle beställa delar blablabla..var det ända jag kunde höra. (Problem 4)

5 november var nu här och rörmokarn "fixa" problemet och jag fick nyklarna!
Leone hjälpte mig att flytta allting hit :) Tyckte det var lite kallt när vi kom hit men jag tänkte inte mer på det..satte på värmen och satte mig vid datan för att andas lite...två timmar senare och det var fortfarande askallt här inne! (Problem 5)
Ringde min hyresvärd som inte förstod vad som var fel och inte heller förstod hon hur man reglerade själva värme anläggningen...10 poäng till henne not!!
Fick ta och packa ihop en liten sleep over bag och dra hem till linda och emilio igen...kände inte nått speciellt, kunde lixom inte bli mer besviken på dessa kossor jag har haft och göra med.

Torsdag kom och min hyresvärd ringde mig och sa till mig att spring in till argos och köpa ett element som man kopplar in i väggen som hon stod för.....gick och köpte de och nu är här varmt men varmvattnet funkar fortfarande inte. Får alltstå koka upp vatten och hälla i en span..ha en liten skål att bland kallt och varmt vatten och duscha så...not to bad..done it before.

Pga av detta varmvatten problem kan jag inte använda tvättmaskinen vilket har resulterat till awholelotoflaundry.. får väl sticka till nått sånt ställe man ser på tv.. =/

Anyhow nu ska jag fortsätta me mina studier och vänta på att baby ska bli klar med what he is doin.

Skola imorgon kl 9.

Puss
Im Out!

Kommentarer
Postat av: Mig

usch du har inte haft det lätt :( men du får se det som så att nu kan allt bara bli bra!!!! be strong babe (L)

2008-11-11 @ 10:43:54
URL: http://bellisha.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ne det var ett rent helvete :(

I will try my best :)

2008-11-11 @ 16:27:07
Postat av: Daja

har sett lite överallt på nätet att det ska komma en satc 2:a!

2008-11-12 @ 23:23:47
URL: http://daja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0