Corfu

Precis hemkommen från semestern i Corfu, Agios Geórgios och det var så härligt:)
30 grader varmt, fina stränder, god mat, fin natur och bästa sällskapet! Det var skönt att koppla av och slippa tänka på jobb och all annan stress som tynger på axlarna när man är hemma.

Första dagen vi anlände regnande det och vi var relativt besvikna men de hade lovat fint väder så det hoppades vi på, vi gick ut och käka på en härlig pizzeria vid stranden första dan och sen gick vi hem för en timmes tupplur, jomenvisst! Vi sov båda två som stockar i 17 timmar haha. Semestern har börjat!
När vi vakna nästa dag så sken solen så de höll va de lova, 30 grader hela veckan, jo man tackar!

Söndag gick åt till att slappa vid stranden och utforska ön och se va de hade för utbud:)

Agios Georgios Corfu

Utöver strand & pool häng så åkte vi in till Korfu stad som ligger en timme ifrån Agios Geórgios där vi befann oss, det var en mysig stad med trånga gränder med massor av shopping, restauranger och cafeér.

Vi besökte the old fortress som var ett gammalt fängelse det var häftigt att gå runt och kolla i de olika fängelsecellerna och utsikten från fortet.
Efter att ha gått upp halvvägs så tänkte jag stanna och skita i och kolla utsikten men när jag såg hur 7o plusare knattade förbi mig och vidare upp kändes det förjävligt så jag gick upp trots allt haha.
Det mysigaste på resan var när vi åkte över till greklands fastland för grillning och bad tog 1½ timme med båt och påvägen hem stanna vi vid en blålagun så vi kunde bada och snorkla. Vi såg även delfiner det var så coolt!
Pricken över i:et var Aqualand som är ett av Europas största vattenland man hade så mycket adrenalin och man kände sig som ett barn igen haha jag och alex var som galna, värre än barnen men det är så det ska vara :).

Bild med tillstånd av Fritidsresor.se

Känns trist att vara hemma igen men det var verkligen skönt att man kom iväg det ger en lite mer energi :)

Im Out!

No more praktikant!

Nu har det gått tre veckor sedan jag slutade min praktikplats på swedbank, det har varit 3 lärorika & roliga månader. Har hunnit vara på två andra kontor i malmö och vilken skillnad det är på kunderna som går till de olika kontoren, gah!
Idag jobbar jag på kontoret där jag praktisera och det är super najs att träffa alla igen, speciellt Zeynep som oxå var praktikant samtidigt som mig. Efter jobb blir det afterwork vi har en del catching up to do om man sar så :)