Sommar 08

Ja det var ett tag sen man blogga nu, senast var den 26te july innan jag och mamma åkte till Turkiet- Alanya!
Vi hade en helt underbar vecka med mycket sol & bad..god mat och massvis med shopping som vi är bäst på mamma och jag! Vi fatta tycke för en resturang där nere som heter .....ja de har jag visst glömt haha men de var en mexicans restaurang och grabbarna som jobba där var ju sjukt underhållande! If you can turn back hands of time hey!    Ser framemot nästa sommar får se var vi två åker någonstans då!
Det är underbart, inte bara är hon min mamma men också en bästa vän.

Efter veckan i Turkiet bar det av ner till malmö för relaxation..jobbade ju i 6 veckor innan vi reste till Turkiet så det var skönt att bara få njuta av sommarlovet.
Mycket festligheter ägde rum i sommras bla att Pappa fyllde 60 och det största av allt var att Martin och Patricia gifte sig, det var så fint bröllop och jag grät som en liten unge när Patricia gick fram mot altaret...det var så himla vakert!
De gifte sig den 9/8 =)

Inte många dagar efter deras bröllop åkte jag och Alex till Kreta - Rethymnon i en vecka.
Sjukt mysigt må jag säga, i gamla stan var vi och åt var kväll och favoriten må ha vatt när vi åt stenfisk och jumboräkor i hamnen...eller var de pasta carbonaran? Anyway..jätte god mat var det =)
Vi införskaffa oss vars en snorkel och alex inforskaffa sig aven en mini surfbräda? haha jag vet inte vad den heter på riktigt men iaf den var till mycket nytta för mig iaf =) Så vi spendera många timmar på stranden (rätt logiskt när man åker på sol semester men ja)
Det blev en hel del shoppning och i en av trä affärerna ser vi en gigantisk orm som försökte ta sig ur sin "lilla" bur ..benen på ryggen och jag var ute därifrån illa kvickt men det är rätt coolt att kolla på bilderna efteråt haha men i just den stund vad jag grymt rädd...inte alex han skulle ända fram till akvariet och pilla...guys hey!
Vi åkte ut med en båt för att kolla på pirat grottorna och jag & alex fick köra båten de var sjukt nice..kan lixom inte kroka med nått där ute på de blå hehe sen åkte vi på en endagsutflykt till Balos Gramvoussa och omg vilket paradis...jag ljuger inte när jag säger att sanden var rosa och sanden var som gjord för peeling och shit!
Vilken upplevelse =) Take me back!

Väl hemma i svearike igen så återgick vi till vårt vanliga liv..alex jobba och jag låg hemma och pilla i naveln, träffa kompisarna och var allmänt jäs! Just how i like it!

30 augusti så fyllde hjärtat 24 år och det firades med en familje frukost hemma hos Alex, med Mats, Carina, Martin och Patricia.
På kvällen grilla jag alex och hans mormor mycket gott och trevligt! Senare in på kvällen åkte jag och alex hem till hans kompis på nobel och festa! Bra dag.

September...då kylan börja falla över malmö :(

October kom och jag var tvungen att åka tillbaka till Luton och just den 2 october då mamma fyllde år...jag fick iaf krama om henne men ingen middag som vi alltid brukar :(

Nu sitter jag här i min egna studio flat och bara njuter av läget för det tog ju mig 1 månad innan jag kunde flytta in här..men de går jag ikke in på nu..nästa gång maybe!
..har kollat på sex and the city the movie innan idag och städat o donat en massa. Ska snart kolla Prissan har missat en hel del avsnitt måste även catcha upp med heroes..busy night!

Pussokram
Im Out!


Kommentarer
Postat av: Kimsalabim

Oooh, äntligen bloggar du igen!

Kram :)

2008-11-09 @ 22:09:40
URL: http://conspicuous.blogg.se/
Postat av: Mig

yees shes back :D

2008-11-10 @ 18:40:02
URL: http://bellisha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0