What?!

Då var man hemma igen och gu vad skönt det är!
Kom hem till Sthlm i torsdes natt efter en mycket crazy dag...

Jag vaknade runt 9 i torsdes morse och då hade jag bara sovit 3 timmar eftersom jag hade suttit uppe hela natten för att försöka skriva så mycket så möjligt på min litterära rapport men hann inte bli klar så jag fick gå till biblioteket vid 12 för att skriva klart.
Obs. Flygbussen gick 14.45 från buss stationen och jag hade ännu inte packat.
Kl slog 13.45 när jag lämnade in arbetet och jag skynda hem för att packa, var hemma närmare 14.00 och oj va yr jag var med tanke på de ynka timmarnas sömna jag bara fått. Iaf, väl packat och klar för att springa ner till bussen var kl 14.39..Ja det stämmer! 6 min kvar tills bussen bar av och det tar ca 10 min att gå dit och eftersom jag bara slängt ner kläderna i resväskan resulterade detta i att väskan var ojämnt packad och  envisades om att luta sig åt ena hållet och därmed kunde jag inte rulla skiten utan fick asa den efter mig and belive me, people gave me weird looks.

Väl framme vid bussen ringer jag Linda och utbrister: OMG I mad it....I think?! Or maybe not..oh no I missed it!
Linda: Nooo its only 14.43 on my computer..
Me: Oh ok..
Linda: Dont worry, everything is gonna be fine
Bestämmer oss för att jag ska ringa tbx lite senare...

14.50 fortfarande ingen buss...14.55 ingen buss..14.59..ingen buss??!?!
Det ända jag kan tänka är..jag är strandsatt...
Ringer Linda igen och gråtskrattar av ilska hur jag kunde vara så dum att sova de 3 timmarna, just då tyckte jag att jag skulle ha varit uppe istället.
Som tur är kan Linda lugna ner mig när jag är nära på att bryta ihopa och även denna gången kladade hon de..

15.10 kom bussen och gissa om jag var glad! Sov hela bussresan och väl framme på stansted tar jag upp min biljett och inser jag att jag ska flyga med Ryanair?!?! What tänker jag..mamma hade sagt till mig att jag skulle flyga med easyjet.
Detta lilla missförståndet resulterade i £60 övervikts betalning eftersom;

Ryanair tillåter 15 kilo
Easyjet tillåter 20 kilo

Skojj va? aaarhh va arg jag var och det var pappa som fick ta all ilska för de var honom jag hade i telefonen för tillfället.
Gick och ställde mig i kön för att pröjsa de dära £60 och då var kl 17.15...incheckningen stängde 17.30 och kön var 6 meter lång!
17.29 hade inte kön rört sig en meter...men som tur var fick jag syn på en snubbe som jobbade där och jag kalla på honom och berätta att min incheckning stängde om 1 min och hur fan hade de tänkt jag skulle hinna?
(Formulera det lite finare)
Fick gå före i kön och sen bad de mig att springa till min gate vilket var nr 44..kommer upp och det meddelar... Flight xxxxx to Sthlm Skavsta is ready to board in gate 55. What!!! Ja då var det bara till att springa IGEN!


Väl framme efter buss och flygresandet var det obeskrivligt skönt att få kliva av bussen inne på sthlm central och bli bemött av Mamma och Alex. Sedan tog vi pendlen hem och jag skynde in i duschen och tro mig, jag sov gott natten mellan tors - fre.

Nu ska jag röka och kolla på hundtricket igen, cant get enough haha.
PussPuss

Juste..framme i skavsta kostade de 10 kr för att kunna ha en vagn till sitt baggage, jag kunde inget annat än att skratta högt för mig själv! ( Nej jag tycker inte man ska behöva betala för något som alltid varit en självklarhet att ha tillgång till)


Kommentarer
Postat av: Kim

Skavsta sucks!
Landade där när jag kom hem från Holland, med en stukad fot, 40 graders feber, två rullväskor och en megabag... och inga svenska mynt, den där rullvagnen fick ta emot många svordomar!

2008-03-18 @ 22:37:05
URL: http://conspicuous.blogg.se
Postat av: Catty

eller hur! 10 spänn för en vagn :) jävla vesslor :P nu är jag halv-frisk igen iaf :) rigner dig sen snutte. längtar efter dig! älskar dig! puss

2008-03-19 @ 08:39:59
URL: http://catty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0